Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Nie 19:48, 12 Lis 2006 Temat postu: Jak masz problem z maxem! |
|
|
Zanim zadasz jakieś pytanie w stylu "jak się nakłada textury w maxie", "Gdzie się podziały strzałki przy przesówaniu", "Jak właczyć jakiś pasek zadań" odwiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Nie 18:20, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To ja może zadam pytanie o takie: "Od czego zacząć?"
W końcu posiadam komputer, który obsługuje programy do grafiki 3d.. huraa.. Ale tak naprawdę nie mam bladego pojęcia od czego zacząć. Szukałem już na necie jakiś tutoriali dotyczących wprowadzenia do programów, ale coś mi się nie udało... Tak więc może wy mnie naprowadzicie na coś od czego mógłbym zacząć
PS: Ile lat uczenia się/tworzenia na programie potrzeba, żeby robić takie wizki jak np te [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Raziel
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śl
|
Wysłany: Nie 20:01, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hmmm, pytanie które nurtuje chyba każdego ;d
Odnośnie pytania "ile lat trzeba żeby tworzyc takie cuda?" - na ja bym ise tak nie nastawiał, bo sie tylko zniechęcisz Chyba po prostu trzeba usiąść, i robić, trening czyni mistrza, każdemu zajmie to inną ilość czasu.
A czego się uczyć? Najlepiej jakby sie parę osób wypowiedziało, każdy powie co innego. Więc parę groszy ode mnie:
wybrałem 3ds maxa bo:
- stwierdziłem że większość ludzi na uczelni chcąc robić 'pro-elo' wizki z niego korzysta
- jest do niego masa tutoriali
- jest chyba najpopularniejszy na świecie (co nie znaczy że najlepszy)
Aczkolwiek jest to program który staje sie przestarzały i jest mocno irytujący momentami :PPPP I są myki w innych programach do gafiki 3D, których w maxie nie ma, a poprawiłyby komfort pracy o jakieś 200% (moim zdaniem - podkreślam)
Dlatego też używam Blendera - Boże błogosław jego rozwiązania i intuicyjność - pod niektórymi względami jak dla mnie bije maxa jak nic. No i jest darmowy. A osiągi ma te same - wystarczy przejrzeć galerie, żeby zobaczyć że i tu i tu można tworzyć cuda - kwestia samozaparcia.
Aha, tu chodziło mi o modelowanie 3D, kwestia materiałów czy oświetlenia i renderingu to inna sprawa. Silników renderujących też jest masa. Ja wybrałem Vray'a z powodów jak wyżej. (Jest masa gotowych materiałów/ustawień/tutków itp itd)
To chyba tyle ;p może mi się coś przypomni istotnego to napiszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Nie 21:42, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No ja się w pełni zgadzam z tym co napisał Raziel Dodam od siebie, że najlepiej zacząć po prostu od chęci zrobienia czegokolwiek. Jeżeli chodzi o pierwsze kroki, to ja zaczynałem z tutoriali z gazet, z racji tego, że tylko to było dostępne te 7 lat temu (notabene jedne z najlepszych jakie czytałem) - polecam, archiwalne nr komputer świat ekspert (jak gdzieś dorwiesz). Ale jak miał bym zaczynać dziś od zera to videotutoriale to chyba najlepsza sprawa. Masz pokazane od razu praktycznie wszystko Zacznij od prostych rzeczy. To tak jak z rysunkiem, proste sceny, jakieś kompozycje. Możesz np wymodelować krzesło, jakąś lampkę inny obiekt, żeby zapoznać się z programem, no a potem więcej i więcej. Najlepiej rób to co Ci sprawia przyjemność, coś z wyobraźni, czego nie da się sfotografować np
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Pon 23:55, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
-http://www.3dtotal.com/ - tam link do tutoriali
-google
-wytrwałość i chęci
co do softu to najwięcej tutoriali jest pod 3dmax'a + vray'a...
Render na takim poziomie to jakieś 4 (non stop) - 7 lat nauki - ... nie no nie jest tak źle-technika dziś jest mocno zaawansowana i myślę, że można to szybciej przyswoić.
Co do najlepszego programu - NIE MA TAKIEGO!!! - najlepszy program do grafiki 3d to taki jaki najlepiej opanujesz. W każdym programie da się osiągnąć te same efekty. Widać to chociaż w galeriach na stronach producentów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Wto 19:16, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Mam problem z teksturowaniem i renderowaniem w vray-iu. Za cholerę nie umiem znaleźć jakichś tutoriali dla totalnych noobów, w większości się gubię gdzieś w środku, albo na początku, a jak sam próbuję coś namotać to z reguły render wychodzi mi czarny Troche mnie to wkurza, bo zrobie sobie jakiś model, chcę zrobić jakiś render i pupcia... Np. tutaj [link widoczny dla zalogowanych] niby głupia poduszka, ok zrobiłem, ale na koniec użytkownik pokazuję przykładowy render, wiem, że to też nie jest jakiś szał, ale jakoś to wygląda.
Tak, więc jakbyście mieli jakieś rady albo takie tutoriale dla topornych, to możecie coś doradzić/podesłać Byłbym wielce wdzięczny.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Wto 19:24, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] zacznij od tego Następnie polecam: [link widoczny dla zalogowanych] - może mniej jeżeli chodzi o ustawianie renderu ale pokazuje od kuchni jak powstają takie wizki. Kolejna strona chyba sztampowy przykład czyli [link widoczny dla zalogowanych] - może nie dla początkujących, ale warto przejrzeć
Jeszcze linki do opisu ustawień v-raya:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Powelt dnia Wto 19:33, 05 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Wto 0:50, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam problem z przeniesieniem pliku cadowskiego do maxa :/ Konkretniej tego [link widoczny dla zalogowanych] . Nie bardzo w ogóle wiem czy da się "płaskie" pliki cadowe przerzucać do maxa, ale z tym cały czas wywala błąd i kombinowałem już chyba na wszystkie sposoby i nie umiem. Generalnie potrzebuję zrobić prostopadłościan o dziwnej podstawie i myślałem, że zrzuce sobie plik cadowski do maxa i na jego podstawie to zrobie, no ale pupcia... Doradzicie coś ;] ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Wto 12:16, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Da się przenieść plik cadowski Najlepiej zapisz cada do wersji 2000. Wtedy poprzez import powinno śmiało wejść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Wto 12:37, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cały czas mi wywala taki błąd :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jasiek311
Obi Wan
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: już po
|
Wysłany: Wto 19:44, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
a wez zalinkuj, i powiedz, czy dziala...
generalnie, jesli to model, albo kreski z cada, to polecam wlasnie linkowanie plikow dwg - mozna na biezaco aktualizowac i modelowac w cadzie, podczas gdy w maxie klika sie tylko "render".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DartSpawaczViader
Obi Wan
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 558
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość [rok1/5gr2]
|
Wysłany: Wto 20:43, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A próbowałeś importować w maxie tego dwg jako "Legacy AutoCAD"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Wto 21:23, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
wrzuć ten plik bo my już nie mamy dostępu do platformy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Wto 21:55, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Z tym "Legacy AutoCAD" próbowałem i też nie działa, jak narazie ściągam nowszą wersję maxa i zobaczę co się będzie działo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Śro 0:53, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
hmm...chyba znam problem...masz przypadkiem maxa 2009 lub niżej?
spróbuj z tym plikiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
plik jest zapisany w wersji 2007 oraz usunięte są z niego błędy...samo to że jest o 1/3 mniejszy o czymś świadczy...
jeśli jest tak jak podejrzewam to max 2009 nie otworzy Ci pliku cada 2010 i 2011 - a tak pewnie był zapisany...
na wszelki wypadek plik dwg 2010 bez błędów:
[link widoczny dla zalogowanych]
mam nadzieję że rozwiązałem Twój problem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez laci dnia Śro 1:16, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|