Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasiek311
Obi Wan
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: już po
|
Wysłany: Śro 2:16, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
lOl2... nie mam slow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Śro 15:47, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No niestety dalej nie otwiera :/ Mam maxa 2010, ale być może jest z błędami, jak ściagnę 2011 to wtedy zobaczę co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Śro 18:41, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
no to chyba właśnie coś nie tak z maxem bo mi bez problemu wciągnął obydwa pliki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majeranek
Hakuna Matata
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olesno
|
Wysłany: Sob 14:22, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Znacie może jakieś strony gdzie ludzie dobrowolnie wrzucają własny model 3d, z gotowymi teksturami, oświetleniem i ustawieniami gotowymi jak do renderu? Chodzi mi głównie o to, żeby zobaczyć jak to jest zrobione i na bazie tego się nauczyć.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Raziel
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śl
|
Wysłany: Sob 18:37, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Archinteriors i Archexteriors - gotowe sceny (na torrentach jest promocja.... są za free;p)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raziel dnia Sob 23:23, 02 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kepicnawspak
padawan
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Stalowa Wola/Gliwice r1 gr4
|
Wysłany: Sob 22:31, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
nie trzeba ściągać z torrentów, na tej samej stronie, w dziale download masz darmowe sceny exteriorów i interiorów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ronin
padawan
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rydultau
|
Wysłany: Wto 16:56, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Proszę o pomoc w takiej sprawie: zawsze robiłem modele w 3ds max, ostatnio jednak zainteresowala mnie opcja importu modelu 3d z Archicada do 3ds maxa (bardzo dobra kombinacja mysle Archicad + 3ds max +... - zreszta Wy to wiecie takze na pewno). Technika ta jest na pewno popularna i wiele osob ja stosuje, jednak mam z tym taki oto problem: robie to poprzez zapis w Archicadzie do formatu .3ds i potem importuje w Maxie. Jednak w Maxie zawsze mi to wychodzi takie mikroskopijne ze trzeba skalowac to chyba kilka tysiecy razy, i to niesie ze soba pewne problemy. Dzieje sie tak mimo tego ze a Archicadzie ustawiam przy zapisywaniu do 3ds rozne wartosci "skali" ktora tam jest podana (obojetnie jak duza liczba bym nie wpisal zawsze w maxie potem to jest takie male). Szukalem po forum jednak nie znalazlem opisu takiego problemu. Proszę o pomoc jezeli ktos zna "recepte" na ten przypadek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
smo0th
ex grawizja | ex sswa
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:46, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A ja znalazłem odpowiedz przy pierwszym podejściu do google :]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | przy eksporcie do 3ds w archicadzie wpisuj zawsze 1000mm. wtedy nie musisz niczego skalować. pamiętaj tylko o przestawieniu jednostek w maxie na metry. |
Cytat: | ma+ to nie ma znaczenia, jeżeli jest mu wygodniej pracować w cm to ustawia sobie centymetry (wystrczy że przy esporcie 3ds wpisze 1000mm). Ważne jest tylko żeby System Unit Scale był ustawiony 1 Unit = 1,0 Iches. Jest to związane np. z multplierem świateł, a w szczególności photometrycznych (iesy). Jest to związane z przeliczaniem ich natężenia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smo0th dnia Wto 19:48, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Wto 19:51, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A no wiadomo, że Archicad i max to dobrzy koledzy Wiec tak. Co do exportu/improtu. Najprościej rozwiązać to tak. Przy exporcie z archi w tym okienku, które się pojawia zaznaczyć drugą opcję - "Typy elementów - materiały". Powoduje to, że wszystkie obiekty są zapisywane w całości. Jedno drzewo to jeden obiekt a nie jest rowalony na liście i koronę itd. Następnie skalę oczywiście w mm i wpisujemy tam 1000 zamiast 1. Sprawia to, że wszystko jest w skali 1:1 w maxie. No i potem sam etap improtu. Zawsze jest tak, że max improtując coś z 3ds'a dostosowuje widok do całości sceny. Z racji tego iż Archicad standardowo zapisuje w pliku 3ds defultowe światło i kamerę, które są zazwyczaj dość daleko od obiektu, powoduje to wrażenie, że obiekt jest mikroskopijny. Wystarczy wtedy usunąć samo światło i kamerę oraz dostosować wszystkie widoki do sceny (klawisz "z"). Można też przełączyć widok perspektywy od razu na defultową archicadową kamerę, co sprawi, że znajdziemy się blisko obiektu. Polecam też pobawić się z edytorem materiałów i podmianą archicadowych materiałów odrazu na maxowe bądź vrayowe co powoduje znaczne przyspieszenie pracy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Powelt dnia Wto 19:53, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ronin
padawan
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rydultau
|
Wysłany: Wto 21:15, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem dlaczego post Powelta zostal skasowany - pojawil sie jako pierwszy pod moim ostatnim - zdazylem go przeczytac. Dzieki za porade z google - szukalem - znalazlem podobne ;] ale to nie rozwiazywalo mojego problemu - rozwiazal go Powelt opisujac wlasnosci importowanego pliku, defaultowych ustwien kamery i swiatla, potrzebe dostosowanie widoku do sceny lub mozliwosci przelaczenia sie na istniejaca z automatu kamere. Dzieki Powelt
PS. Gdyby odpowiedź z google wystarczyla do rozwiazania problemu - nie pytałbym tutaj ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Wto 22:20, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Zawsze do usług. Od tego jest forum. Co do postu - na szczęście się uchował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
smo0th
ex grawizja | ex sswa
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23:25, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ronin jakbyś się wczytał to ten problem też w tym i innym wątku był poruszany :0 Paweł tylko to do kupy zebrał :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ronin
padawan
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rydultau
|
Wysłany: Wto 23:38, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tak czy inaczej wiem juz w czym rzecz, wszystko wyjasnione, moj problem zostal rozwiazany - dziekuje Wam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ronin dnia Wto 23:39, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
smo0th
ex grawizja | ex sswa
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23:54, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma sprawy :0 Kto pyta nie błądzi w końcu od tego jest to forum i tak był jego zamysł gdy je z Pawłem zakładaliśmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pelias_65
C3PO
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 16:46, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
w dalszym ciagu mam ten problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|