Forum studentów Architektury - Politechnika Śląska Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Jak masz problem z maxem!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum studentów Architektury - Politechnika Śląska Strona Główna -> Grafika / 3D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasiek311
Obi Wan
Obi Wan


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: już po

PostWysłany: Śro 2:16, 17 Lis 2010    Temat postu:

lOl2... nie mam slow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majeranek
Hakuna Matata
Hakuna Matata


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olesno

PostWysłany: Śro 15:47, 17 Lis 2010    Temat postu:

No niestety dalej nie otwiera :/ Mam maxa 2010, ale być może jest z błędami, jak ściagnę 2011 to wtedy zobaczę co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
laci
Administrator
Administrator


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GLV

PostWysłany: Śro 18:41, 17 Lis 2010    Temat postu:

no to chyba właśnie coś nie tak z maxem bo mi bez problemu wciągnął obydwa pliki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majeranek
Hakuna Matata
Hakuna Matata


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olesno

PostWysłany: Sob 14:22, 26 Mar 2011    Temat postu:

Znacie może jakieś strony gdzie ludzie dobrowolnie wrzucają własny model 3d, z gotowymi teksturami, oświetleniem i ustawieniami gotowymi jak do renderu? Chodzi mi głównie o to, żeby zobaczyć jak to jest zrobione i na bazie tego się nauczyć.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Raziel
Administrator
Administrator


Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śl

PostWysłany: Sob 18:37, 26 Mar 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Archinteriors i Archexteriors - gotowe sceny Smile (na torrentach jest promocja.... są za free;p)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Raziel dnia Sob 23:23, 02 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kepicnawspak
padawan
padawan


Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Stalowa Wola/Gliwice r1 gr4

PostWysłany: Sob 22:31, 02 Kwi 2011    Temat postu:

nie trzeba ściągać z torrentów, na tej samej stronie, w dziale download masz darmowe sceny exteriorów i interiorów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ronin
padawan
padawan


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydultau

PostWysłany: Wto 16:56, 15 Lis 2011    Temat postu:

Proszę o pomoc w takiej sprawie: zawsze robiłem modele w 3ds max, ostatnio jednak zainteresowala mnie opcja importu modelu 3d z Archicada do 3ds maxa (bardzo dobra kombinacja mysle Archicad + 3ds max +... - zreszta Wy to wiecie takze na pewno). Technika ta jest na pewno popularna i wiele osob ja stosuje, jednak mam z tym taki oto problem: robie to poprzez zapis w Archicadzie do formatu .3ds i potem importuje w Maxie. Jednak w Maxie zawsze mi to wychodzi takie mikroskopijne ze trzeba skalowac to chyba kilka tysiecy razy, i to niesie ze soba pewne problemy. Dzieje sie tak mimo tego ze a Archicadzie ustawiam przy zapisywaniu do 3ds rozne wartosci "skali" ktora tam jest podana (obojetnie jak duza liczba bym nie wpisal zawsze w maxie potem to jest takie male). Szukalem po forum jednak nie znalazlem opisu takiego problemu. Proszę o pomoc jezeli ktos zna "recepte" na ten przypadek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
smo0th
ex grawizja | ex sswa
ex grawizja | ex sswa


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 19:46, 15 Lis 2011    Temat postu:

A ja znalazłem odpowiedz przy pierwszym podejściu do google :]

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
przy eksporcie do 3ds w archicadzie wpisuj zawsze 1000mm. wtedy nie musisz niczego skalować. pamiętaj tylko o przestawieniu jednostek w maxie na metry.

Cytat:
ma+ to nie ma znaczenia, jeżeli jest mu wygodniej pracować w cm to ustawia sobie centymetry (wystrczy że przy esporcie 3ds wpisze 1000mm). Ważne jest tylko żeby System Unit Scale był ustawiony 1 Unit = 1,0 Iches. Jest to związane np. z multplierem świateł, a w szczególności photometrycznych (iesy). Jest to związane z przeliczaniem ich natężenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smo0th dnia Wto 19:48, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Powelt
Elektronicky mordulec
Elektronicky mordulec


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi

PostWysłany: Wto 19:51, 15 Lis 2011    Temat postu:

A no wiadomo, że Archicad i max to dobrzy koledzy Wink Wiec tak. Co do exportu/improtu. Najprościej rozwiązać to tak. Przy exporcie z archi w tym okienku, które się pojawia zaznaczyć drugą opcję - "Typy elementów - materiały". Powoduje to, że wszystkie obiekty są zapisywane w całości. Jedno drzewo to jeden obiekt a nie jest rowalony na liście i koronę itd. Następnie skalę oczywiście w mm i wpisujemy tam 1000 zamiast 1. Sprawia to, że wszystko jest w skali 1:1 w maxie. No i potem sam etap improtu. Zawsze jest tak, że max improtując coś z 3ds'a dostosowuje widok do całości sceny. Z racji tego iż Archicad standardowo zapisuje w pliku 3ds defultowe światło i kamerę, które są zazwyczaj dość daleko od obiektu, powoduje to wrażenie, że obiekt jest mikroskopijny. Wystarczy wtedy usunąć samo światło i kamerę oraz dostosować wszystkie widoki do sceny (klawisz "z"). Można też przełączyć widok perspektywy od razu na defultową archicadową kamerę, co sprawi, że znajdziemy się blisko obiektu. Polecam też pobawić się z edytorem materiałów i podmianą archicadowych materiałów odrazu na maxowe bądź vrayowe co powoduje znaczne przyspieszenie pracy Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Powelt dnia Wto 19:53, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ronin
padawan
padawan


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydultau

PostWysłany: Wto 21:15, 15 Lis 2011    Temat postu:

Nie wiem dlaczego post Powelta zostal skasowany - pojawil sie jako pierwszy pod moim ostatnim - zdazylem go przeczytac. Dzieki za porade z google - szukalem - znalazlem podobne ;] ale to nie rozwiazywalo mojego problemu - rozwiazal go Powelt opisujac wlasnosci importowanego pliku, defaultowych ustwien kamery i swiatla, potrzebe dostosowanie widoku do sceny lub mozliwosci przelaczenia sie na istniejaca z automatu kamere. Dzieki Powelt Wink
PS. Gdyby odpowiedź z google wystarczyla do rozwiazania problemu - nie pytałbym tutaj ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Powelt
Elektronicky mordulec
Elektronicky mordulec


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi

PostWysłany: Wto 22:20, 15 Lis 2011    Temat postu:

Zawsze do usług. Od tego jest forum. Co do postu - na szczęście się uchował Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
smo0th
ex grawizja | ex sswa
ex grawizja | ex sswa


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 23:25, 15 Lis 2011    Temat postu:

Ronin jakbyś się wczytał to ten problem też w tym i innym wątku był poruszany :0 Paweł tylko to do kupy zebrał :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ronin
padawan
padawan


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydultau

PostWysłany: Wto 23:38, 15 Lis 2011    Temat postu:

Tak czy inaczej wiem juz w czym rzecz, wszystko wyjasnione, moj problem zostal rozwiazany - dziekuje Wam Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ronin dnia Wto 23:39, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
smo0th
ex grawizja | ex sswa
ex grawizja | ex sswa


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 23:54, 15 Lis 2011    Temat postu:

Nie ma sprawy :0 Kto pyta nie błądzi w końcu od tego jest to forum i tak był jego zamysł gdy je z Pawłem zakładaliśmy Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pelias_65
C3PO
C3PO


Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 16:46, 10 Kwi 2014    Temat postu:

w dalszym ciagu mam ten problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum studentów Architektury - Politechnika Śląska Strona Główna -> Grafika / 3D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin