Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasiek311
Obi Wan
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: już po
|
Wysłany: Wto 2:07, 04 Gru 2007 Temat postu: MODELLING - z czym to sie je... |
|
|
takie pytanie do wyjadaczy ...
w czym modelujecie... w czym wam sie najlepiej modeluje i dlaczego w tym programie, a nie innym? ? ?
nie pytam o organike, ale o proste formy...
pozdro.
takie pytanie zrodzilo sie w mojej glowie ostatnio ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewis
jedi master
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 3:39, 04 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
fajny programik m.in. do modelowania to wings3d, może nawet wygodniej się w nim modeluje niż w maxie, tylko trudniej znaleźć jakieś renderery do niego. Ale jeśli chodzi o modelowanie to polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Wto 20:25, 04 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
ja używam niestety 3d maxa - nie mam czasu się zabierać za nic innego:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Wto 22:39, 04 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
ja tez w maxie...w nim sie nauczyłem i na razie tak zostało...ale wiem że do trudniejszych i zaawansowanych form popularny i łatwy jest modo, albo zbrush - o wiele bardziej intuicyjne niż max...
poza tym lewis zawsze można do obj wrzucić model i do maxa wpakować gdzie masz vray'a, mental'a, brazil'a i nowego maxwell'a i pewnie parę innych (freirender, itp)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewis
jedi master
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 3:36, 05 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
no tak, albo do 3ds nawet. w wings3d jest polymodeling tylko, i zasada jest taka sama jak w maxie wiec ewentualna przesiadka nie jest tak straszna chyba, z tego co wiem to zbrush albo np mudbox nie oferuja polymodelingu, to sculptery i pewnie stanowia super uzupelnienie poly jak sie je potrafi uzywac ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halu
R2-D2
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:32, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
za wyjadacza sie nie uwazam, ale sprobuje cos napisac,
ja kozystam z maxa, probowalem Xsi,c4d,modo,blendera,wings, ale jakos nie spasowaly..
mysle ze xsi jest dosc ciekawe, ale jakos pozostalem przy maxie..
atutem przemawiajacym na kozysc 3d max jest jego powszechne uzycie i ilosc materialow/pluginow/forów/tutoriali/artykulow itp ...
ale kto wybiera jaki program to chyba glownie kwestia osobistej wygody, trzeba najpierw poprobowac zeby wiedziec czego sie oczekuje i przy uzyciu jakich narzedzi najwygodniej sie pracuje...
modelowac mozna na wiele sposobow i chyba wlasnie cala sztuka polega na tym, zeby je wszystkie mniej wiecej poznac i moc wybrac odpowiedni, czytaj najprostszy/ najszybszy do danego zadania...
kilka sposobow na modelowanie z ktorych kozystam( uzywajac maxa) :
#boxmodelling- tworzysz boxa, a potem przez zwiekszenie ilosci podzialow siatki dodajesz kolejne poziomy szczegolowosci
#poly- extrudowanie, bevelowanie, slice plane itp, operujesz na sciankach( wazne zeby byly to czworoboki- jest to istotne jesli chodzi o wygladzanie i nakladanie textur czy tez map)
#edge- wyciagasz krawedzie- cos jak extrudowanie, laczysz krawedzie tworzac krawedz prostopadla przechodzaca przez ich srodki(zaznaczasz krawedzie i opcja connect )
#spline i path/ surface- modelowanie linii i 'naciaganie' na nie powierzchni- czesto stosowane w modelowaniu samochodow
#nurbs- nie mam doswiadczen, ale musze to nadrobic i sie za to wziac...
modelowac mozesz tez poprzez odejmowanie czy dodawanie do siebie brył- w maxie compound objects--> boolean . wynik boolean'a trzeba przekonwertowac na editable poly/ mesh jesli chcesz edytowac
poza tym oczywiscie mozna ruszac punktami, mozna je rowniez scalac( weld), jak i rozbijac( odwrotnosc weld- break)
jesli chodzi o sculpting- dosc dobra metoda to zrobienie modelu low poly w maxie, a nastepnie wrzucenie do zbrusha/mudboxa itp, dodanie szczegolow( tworzy sie model high poly).. potem konwersja modelu high poly na normal mape i nalozenie jej w maxie na model low poly ( wtedy tenze model dostaje szczegoly z high poly przy geometrii z low poly- wydajnosc nie spada a efekt/ jakosc wzrasta)
tyle co do podstaw...
oprocz tego sa jeszce zagadnienia takie jak edge loopy, wyjatki dla ktorych w siatce lepsze sa scianki wielokatne- n-gony niz kwadraty- quady
..
tyle z biegu.. w razie pytan prosze pisac;)
pozdrawiam, h
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halu dnia Nie 23:39, 23 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jasiek311
Obi Wan
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: już po
|
Wysłany: Pon 17:38, 24 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a sluchaj, a masz doswiadczenie w modelowaniu (projektowaniu) parametrycznym ?
zaraz podesle linka, gdzie koles odwala masakryczne rzeczy... tylko nie wiem, czy stosuje jakies skrypty w maxie (ale tak to chyba wyglada) no i podstawa - jak on to modeluje - juz daje linka...
a tu link
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jasiek311 dnia Pon 17:45, 24 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
inspiro
C3PO
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:40, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Blender! Bo jest darmowy:) I zaczyna być na poziome Maxia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Wto 23:58, 01 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
a co do tutoriali to maya chyba przebija maxa - oczywiście eng
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kris
R2-D2
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 10:51, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
rowniez nie zaliczam sie do zacnego grona wyjadaczy ale mysle ze mogl bym powiedziec cos o programie Carrara studio - ponoc bardziej zrobiony pod Mac'a - ostatnimi czasy uzywam i co dzien zaskakuje mnie ogromna ilosc funkcji jaka posiada (i to bez pluginow jak np w 3D maxie, z tego co wiem juz zeby uzyskac bardziej realistyczne swiatlo trzeba cos zassysac z neta) Programik posiada swietna funkcje Metaball Objects, ktora w latwy sposob pozwala modelowac rozne rzeczy zlewając ze sobą primitive objects fajny bajer szczegolnie do tworzenia natury bo gdy wstawimy bone'y to mozemy uskac bardzo naturalny efekt ruchu lejącego sie mięsa
Poza tym mamy do dyspozycji obszerne biblioteki gotowych obiektow dla niecierpliwych ,shaderow, efektow itp - czasem wystarczy zmienic skorke i gotowy obiekt wyglada spoko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Powelt
Elektronicky mordulec
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 3146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze/Już po/gr. trzi
|
Wysłany: Śro 22:04, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jeżeli miał byś ochotę zaprezentować ten program to zapraszam na grawizje:) Z chęcią zobacze jakiegoś nowego softa:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
laci
Administrator
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GLV
|
Wysłany: Czw 2:09, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ja też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kris
R2-D2
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 19:23, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
dobra wiec moge wpasc z nim tylko dajcie znac kiedy jest spotkanie bo w temacie przyklejonym nie ma zadnych nowych informacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasinski
C3PO
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:52, 23 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Polecam Cinema4d bardzo intuicyjny programik bardzo dokładny w połączeniu z V-ray daje niesamowite efekty. Jest podzielony na pakiety i oczywiście cena jest dostosowana do rodzaju pakietu. Do wizualizacji architektonicznych wystarcza podstawowy Prime ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barwnewnetrze
R2-D2
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice
|
Wysłany: Śro 22:47, 18 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
nie ma jak odkopać 5 letni post, ale z chęcią się przyłączę:
modelowanie w zależności od potrzeb: blender - z pasji i zamiłowania, bo się da zrobić wszystko a nawet i więcej;
max2010 bo tak jeden z klientów wymaga
Archicad - taka praca
Wszystko zależy od tego, do czego jest mi to potrzebne i jak szybko mam to zrobić
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|